top of page
חיפוש

צמחי מרפא ורפואה סינית

צמחי מרפא - רפואת הצמחים היא שיטה מרכזית לטיפול בסין, והיא נשענת על ידע וניסיון של יותר מאלפיים שנה. הטיפול בצמחים נעשה על ידי שימוש בפורמולות של שישה עד עשרה צמחים בממוצע, בעלי פעילות סינרגטית, ובעלי כיוון טיפולי מוגדר.

לכל צמח יש מספר מאפייינים, בהם הוא נבחן ועל פיהם מתוארת ההשפעה שלו על גוף האדם. המאפיינים העיקריים הם:

הפעילות האנרגטית של הצמח - חיזוק דם, חיזוק צ'י,הנעת דם, חיזוק Yinוכדומה, על פי הפיזיולוגיה הסינית.

פירוט האיבר או המרידיאן דרכו הצמח עובד - צמחים שונים מגיעים לאיברים שונים, או נקלטים באיברים שונים. כך, למשל, מזונות חריפים מסוג מסויים מגיעים ישירות לקיבה ויוצרים שם חום רב שאינו מאוזן בעוד מזון חריף אחר, משפיע ישירות על הריאות, ויכול לפתוח את הנחיריים ואת הנשימה.

הטמפרטורה של הצמח - צמחים יכולים להיות חמים, קרים או ניטרליים. חשוב מאוד להתאים את הטמפרטורה של הצמח למצב המטופל. שימוש בצמח קר לאישה שסובלת מאד מקור וחולשה, יכול לגרום להחרפה בסימפטומים.

כיוון הצמח בגוף  - לכל צמח "כיוון" בגוף, שיכול להיות עולה, יורד, צידי וכו'. בכתבים העתיקים המתייחסים לצמחי המרפא ישנו תיאור מפורט של כל צמח, ומרכיב בפורמולה.

לפורמולות צמחי מרפא סיניים קיימת אינדיקציה ברורה על פי הפיזיולוגיה הסינית, ותיאור מדויק של הסימנים והסימפטומים בהן כל אחת מהן מטפלת. כמו כן קיים פירוט של שילובים אפשריים עם צמחים אחרים ו/או פורמולות אחרות. המטפל בצמחי מרפא משתמש בידע הנ"ל על מנת להתאים בין אבחנת המטופל/ת לפורמולת הצמחים. הצמחים מגודלים בתנאי גידול איכותיים בסין, ומקומות אחרים במזרח. הצמחים עוברים תהליך של זיקוק, ומועברים למערב בצורת אבקה או כתמציות. כל הצמחים שבשימוש בארץ עברו אישור של FDA האמריקאי, של משרד הבריאות הישראלי, ועומדים בתקני איכות מחמירים.

הפורמולות נלקחות בצורת קפסולות, אבקה שמוהלים במים או כצמח טרי המבושל כמרתחת בבית המטופל.

0 תגובות
bottom of page